Powered By Blogger

marți, 19 decembrie 2017


RONALD GASPARIC – tanar poet brailean plecat prea 

devreme din aceasta lume


De la Wikipedia, enciclopedia libera:
      Ronald GASPARIC s-a nascut in Braila, la data de 23 martie 1970. In iulie 1991, aflandu-se in vacanta in localitatea natala, a fost batut de cinci fosti colegi de clasa si a decedat dupa o saptamana, la 24 iulie intr-un spital din Bucuresti.
     In memoria sa, incepand cu anul 1996, exista Festivalul si concursul international de poezie „Ronald Gasparic”. Prima editie a festivalului a avut loc la Braila, iar din anul 1997, la initiativa scriitorului Cezar Ivanescu, festivalul s-a mutat la Iasi, la Muzeul Literaturii Romane si are loc anual. Dintre membrii juriului au facut parte, de-a lungul timpului, Cezar Ivanescu, Vasile Andru, Gheorghe Grigurcu, Lucian Vasiliu, Theodor Codreanu, Adrian Dinu Rachieru.
      Din scriele sale amintim cateva opere care, pentru cei care l-au cunoscut, sunt capitale:

Plans la zambetul meu,
      Astept sa veniti sa ma luati
     Si sa faceti ce vreti cu mine
     Numai sa radeti mereu, mereu
     De zambetul meu.

     Si chiar daca acum sunt trist
     Sunt pentru ca imi doresc sa am
     Mereu acelasi zambet.

    Si chiar daca acum sunt singur
    Sunt pentru ca n-ati facut
    Ce-ati vrut cu mine
    Si ati plans la zambetul meu.

Universul oblic
    Universul este atat de oblic
    Incat urc si cobor,
   Ca pe sanii iubitei mele,
   Acolo unde jos este hotararea de a ma naste
   Cu degetele mainilor desfacute
   Pline de noroiul pruncului ce-am fost,
   Nestiind ca ploaia nicicand nu-mi va inunda
   Lacrimile plansului meu.

   Acolo jos esti tu planganda
   Ca o fereastra unde de ploaia,
   Ce palpaia in spatele umbrele mele.
   Acolo jos esti tu,
   O vara apusa odata cu rasaritul,
   Iubind universul atat de oblic
   Ce m-a adus la tine
   pe mine cel care n-a stiut niciodata
   ca ploaia nu-mi va uda nicicand
   Lacrimile plinsului meu.

       “Rămân pământ de soare”, Editura Paralela 45, Pitești, 2007, este una dintre cartile pulicate.

      Eu si colegii din liceul nostru, si nu numai, l-am cunoscut, a fost un om deosebit, cunostea foarte bine lima romana si deseori ne certa ca vorbim fara sa cunoastem gramatica. Ne aducem aminte cum isi dezvolta ideile, cum isi promova poeziile, un OM. Dumnezeu poate a citit operele sale! Oameni ca ei sunt rari!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca aveti comentarii si completari sunteti bineveniti!

1979: Trupa rock Pink Floyd lansează opera rock “The Wall” (foto www.wikipedia.com) Pink Floyd a fost o formație britanică de muzică...

Translate

Persoane interesate

stiri rurale Braila

stiri, evenimente, literatura, arta, sport

Faceți căutări pe acest blog