România aderă la Convenția internațională pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, acum 52 de ani
(foto healthk.info)
1966: Decret privind aderarea României la Convenția internațională
pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, încheiată la Londra, la
17 iunie 1960. (scrie
wikipedia)
CONVENTIA
din 17 iunie 1960 internațională pentru ocrotirea vieții omeneşti
pe mare, 1960).
EMITENT:
CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL
OFICIAL nr. 77 din 7 decembrie 1966
Statele,
dorind să stabilească de comun acord principii şi reguli uniforme
în vederea ocrotirii vieţii omeneşti pe mare, au
considerat
că cel mai bun mijloc pentru atingerea acestui scop este încheierea
unei Convenţii destinate a înlocui Convenţia din 1948 pentru
ocrotirea vieţii omeneşti pe mare;
Plenipotenţiarii,
care,
după ce au comunicat deplinele lor puteri, găsite în buna şi
cuvenită formă, au convenit asupra următoarelor dispoziţii:
ART.
1
a)
Statele contractante se angajează să pună în vigoare dispoziţiile
prezentei Convenţii şi ale Regulilor anexate, care vor fi
considerate ca parte integrantă din prezenta Convenţie. Orice
referire la prezenta Convenţie implică în acelaşi timp o referire
la aceste Reguli.
b)
Statele contractante se angajează să adopte orice legi, decrete,
orice alte măsuri necesare spre a da Convenţiei completa şi
întreaga sa putere, pentru a garanta că din punct de vedere al
ocrotirii vieţii omeneşti o navă este aptă serviciului căruia îi
este destinată.
ART.
2
Navele
cărora li se aplică prezenta Convenţie sînt navele înmatriculate
în statele contractante, precum navele înmatriculate în
teritoriile asupra cărora prezenta Convenţie se extinde în
virtutea articolului XIII.
ART.
3
Legi,
regulamente
Fiecare
stat contractant se angajează să comunice şi să depună pe lîngă
Organizaţia Maritimă Consultativă Interguvernamentală (denumită
în cele ce urmează "Organizaţia"):
a)
o listă a organismelor neguvernamentale care sînt autorizate a
acţiona în contul sau pentru aplicarea măsurilor privind ocrotirea
vieţii omeneşti pe mare, în vederea informării statelor
contractante, care o vor aduce la cunoştintă
funcţionarilor lor;
b)
textul legilor, decretelor, ordinelor şi regulamentelor care vor fi
adoptate asupra diferitelor probleme care intră în sfera prezentei
Convenţii;
c)
un număr suficient de modele de certificate eliberate de acesta,
conform dispoziţiilor prezentei Convenţii, în vederea informării
statelor contractante care le vor aduce la cunoştința
funcţionarilor lor.
ART.
4
Cazuri
de forță majoră
a)
O navă care nu este supusă prevederilor prezentei Convenţii în
momentul plecării într-o călătorie oarecare, nu trebuie obligată
să respecte aceste prevederi în cazul abaterii de la ruta
proiectată, dacă această abatere este provocată de vremea rea sau
de orice altă cauză de forță majoră.
b)
Persoanele care se găsesc la bordul unei nave din forță majoră
sau care se găsesc acolo ca urmare a obligaţiei impuse
comandantului de a transporta fie naufragiați, fie alte persoane, nu
trebuie luate în considerare cînd este vorba de a verifica
aplicarea la nave a unei prevederi oarecare a prezentei Convenţii.
ART.
5
Transportul
persoanelor în caz de urgență
a)
Pentru a asigura evacurarea persoanelor dintr-un teritoriu oarecare
în vederea îndepărtării lor de o ameninţare a securităţii
vieţii, un stat contractant poate permite transportul pe navele sale
a unui număr de persoane superior numărului permis în alte
circumstanţe de către prezenta Convenţie.
b)
O autorizaţie de această natură nu privează pe celelalte state
contractante de dreptul de control ce le revine conform prezentei
Convenţii asupra acestor nave cînd ele se găsesc în porturile
lor.
c)
Organizaţia va fi încunoştiințată de eliberarea oricărei
autorizaţii de această natură, de statul care a acordat-o, odată
cu un raport asupra circumstanţelor de fapt. (rezumat
monitoruljuridic.ro)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Daca aveti comentarii si completari sunteti bineveniti!