11 mai 1968: A început construcția primului autoturism românesc, Dacia
(Nicolae Ceaușescu la
bordul primului automobil Dacia 1100, foto wikipedia)
1968: A început construcția primului autoturism românesc, Dacia.
Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de producătorul
român de automobile Dacia S.A.. Modelul a fost comercializat între
anii 1968 și 1971 și a fost un model intermediar până la intrarea
în producție a modelului 1300.
“Dacia 1100 era bazată pe Renault 8, o berlină cu tracțiune
și motor pe spate. Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost
făcut cadou președintelui Republicii Socialiste România, Nicolae
Ceaușescu. Conform contractului, Renault furniza toate părțile
componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le
asambleze. Viteză maximă: 138 km/h, motor de 46 CP. În realitate,
Nicolae Ceaușescu a primit modelul cu nr. 75. Ar fi fost un risc
prea mare pentru conducerea Uzinei să dăruiască primul automobil.”
Primul exemplar de Dacia 1100, condus de Ceaușescu la lansare,
există și azi, făcând parte din colecția de vehicule cu interes
istoric deținute de ACR, Automobil Clubul Român.
Un model cu un motor mai puternic, Dacia 1100S, a fost produs în mai
puțin de 100 de unități și a participat la Campionatul Național
de Raliuri în anii 1970.
De menționat că Dacia 1100, a fost fabricată în regim SKD. În
sensul că toate piesele mari erau livrate din Franța și Spania
(Valladolid) și montate în România (motoarele și cutiile de
viteze veneau gata montate, trebuia doar introdus ulei în ele), în
România fiind fabricate doar piese mai mici cum ar fi instalații
electrice, tapițerii, scaune și geamuri, pentru a se putea menține
un cost scăzut de fabricație și un ritm constant pentru a putea
satisface cererea pentru acest model, care a fost mare încă de la
lansare. Modelul 1100 însă nu a fost integral asimilat în România,
totuși piesele de schimb au fost disponibile destul timp.
De asemenea, modelul a fost apreciat pentru fiabilitate și
rezistență, chiar și 30 ani mai târziu, aceste automobile
funcționau în parametrii și încă aveau multe piese originale.
Astfel Dacia 1100 rămâne cel mai reușit model al uzinelor Dacia.
(rezumat wikipedia)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Daca aveti comentarii si completari sunteti bineveniti!