1970: A fost inaugurat Aeroportul Internațional București–Otopeni (actualemente Henri Coandă)
(Aeroportul Internațional
Henri Coandă București (martie 2013), foto wikipedia)
Aeroportul Internațional Henri Coandă (IATA: OTP, ICAO: LROP) este
cel mai mare aeroport din România și unul dintre cele două
aeroporturi importante din București (cel de al doilea fiind
Aeroportul Internațional București Băneasa - Aurel Vlaicu din
cartierul Băneasa). Aeroportul Henri Coandă este situat în afara
zonei urbane a Bucureștiului, în orașul Otopeni, județul Ilfov.
În anul 2017 pe Aeroportul Henri Coandă au tranzitat 12.804.191 de
pasageri.
Numele aeroportului a fost schimbat în mai 2004, până atunci el
numindu-se Aeroportul Internațional Otopeni.
Istoric
În timpul celui de Al Doilea Război Mondial, aeroportul Otopeni a
fost o bază pentru Al Treilea Reich al lui Hitler. Înainte de 1965,
doar Aeroportul Băneasa oferea zboruri comerciale. Totuși, în
locul vechii baze militare de la Otopeni, a fost construit un nou
aeroport cu scopuri comerciale. Pista modernizată avea o lungime de
3500 m, fiind mai lungă decât cea a Aeroportului Orly din Paris. În
programul de modernizări a fost inclus și un nou terminal de
pasageri, atât pentru zboruri interne, cât și pentru zboruri
externe.
Modernizările au continuat prin crearea unui foaier pentru
celebrități, odată cu vizita în România a președintelui SUA,
Richard Nixon, în august 1969. În anul 1986 a fost inaugurată a
doua pistă, cu o lungime de 3500 m și a fost implementat un nou
sistem de balizaj. Capacitatea de prelucrare a ajuns la 35–40 de
aeronave pe oră.
În 1992 Aeroportul Otopeni a devenit un membru cu drepturi depline
al Consiliului Aeroportuar Internațional.
Aeroportul București Otopeni este unul dintre cele mai moderne din
Europa de Est și încă este în proces de dezvoltare. În ultimii
zece ani, exclusivitatea în domeniul aeroportuar a fost încheiată
mai ales datorită dezvoltării aeroporturilor Cluj, Iași și
Timișoara, care au devenit stații importante pentru TAROM și Blue
Air.
Aeroportul Otopeni are un terminal cu două corpuri principale de
clădiri (numite în limbaj colocvial, "terminale"), unul
pentru plecări și altul pentru sosiri În martie 2011 s-a extins
corpul finger și s-a mărit numărul de porți de îmbarcare la 24,
în urma unei investiții de 70 de milioane de euro.
Din februarie 2010 aeroportul este administrat de Compania Națională
Aeroporturi București, care administrează și Aeroportul Băneasa.
(rezumat wikipedia)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Daca aveti comentarii si completari sunteti bineveniti!