PODUL DE LA CERNAVODA - CEL
MAI LUNG DIN
EUROPA
Pe
14 septembrie 1895 a avut loc inaugurarea podului de la Cernavoda,
pod care era la acea vreme cel mai lung pod din Europa și al treilea
pod din lume ca lungime. Realizarea podului de la Cernavodă a
insemnat
utilizarea a doua
noutati
pe plan tehnic, respectiv utilizarea oțelului turnat (moale) în
locul celui pudlat si
folosirea, pentru prim dată, a sistemului de grinda
cu zabrele
in
consola,
sistem care era foarte avantajos, din punct de vedere economic, si
al rezistentei
materialului in
cazul structurilor cu deschideri mari.
Podul
avea cinci mari deschideri, dintre care patru dintre ele aveau 140 de
metri, iar cea centrală o lungime de 190 m, toate avand
grinzi cu console inalte
de 32 metri deasupra pilelor.
Podul
se află la 40 m peste nivelul apelor Dunării pentru a permite
trecerea vaselor cu cele mai mari catarge, iar in
continuarea lui a fost construit podul peste Brațul Borcea ce
cuprinde 3 deschideri de cate
140 metri si
un viaduct de 50 metri. Cei peste 4087 metri ce formau aceste poduri,
constituiau la acea vreme, cel mai lung complex de poduri construit
in
Europa si
al treilea ca lungime din lume, pe cand
deschiderea centrală de 190 metri a podului, era cea mai mare din
Europa continentală.
Costul
total al tronsonului de cale ferată Fetesti-Cernavoda,
inclusiv podurile, sinele
de cale ferata
si
statiile,
au fost evaluate la peste 35 milioane lei aur, fiind una dintre cele
mai mari investitii
a României din acea vreme.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Daca aveti comentarii si completari sunteti bineveniti!