Cum apărut “FORD” acum 115 ani!
1903: Fondarea, la Detroit, a
Companiei „Ford Motor Company" de către Henry Ford.
Istorie:
Henry Ford a fost fondator al
industriei americane de automobile, a întemeiat Ford Motor Company
(1903), autor al unui nou mod de organizare a producției
industriale, cunoscut sub denumirea de fordism.
Henry Ford s-a născut pe data
de 30 iulie 1863, în districtul Wayne, Michigan. Fiul unor emigranți
irlandezi, Mary și William Ford, care s-au stabilit la o fermă în
Dearborn, își ajută tatăl cu gospodăria, și urmă școala
într-o clădire cu o singură clasă. Cu toate acestea, Ford nu a
fost atras nici de școală, nici de viața de la fermă și, la
vârsta de 16 ani, a plecat la Detroit pentru a-și găsi o slujbă.
Când, în 1903, Henry Ford
și-a deschis afacerea de la Detroit, tot ce-și dorea era să
producă și să vândă mașini. Și timp de 19 ani a vândut numai
un singur fel de mașină: cunoscutul Model T. Dar într-un număr
impresionant: 15.500.000, jumătate din producția mondială.
Linia sa de asamblare, de-a
dreptul revoluționară, i-a permis să vândă mașinile la un preț
la care putea să aibă acces o familie americană cu venituri medii.
Celebrul constructor de automobile a reușit performanța de a dubla
salariile muncitorilor simultan cu reducerea orelor de lucru. Ceea ce
până atunci era doar o jucărie pentru capriciile celor bogați a
devenit, grație lui Henry Ford, o necesitate a vieții cotidiene,
fericind lumea cu autostrăzi, stații de benzină și ambuteiaje.
În 1908, Ford a proiectat
Modelul T, special conceput pentru a face apel la mase. Era usor,
rapid, si puternic. Henry a descoperit și folosit oțelul vanadiu în
cadrul Modelului T, care a fost mult mai puternic decât orice alt
oțel disponibil la momentul respectiv. De asemenea, toate model T au
fost vopsite în negru, pentru că culoare vopselei se usca cel mai
rapid. Deoarece Modelul T a devenit repede atât de popular încât a
fost vandut mai repede decât a putut produce Ford, a început să
caute modalități de a accelera procesul de fabricație. În 1913,
Ford a adaugat o linie de asamblare cu motor în instalație.
Centurile motorizate transportoare au fost întrebuințate
lucrătoriilor, care adăugau acum fiecare o componentă a mașinii
noi dintr-o mașină mai veche. Linia de asamblare motorizata reducea
semnificativ timpul și, astfel, costul de fabricație pentru fiecare
masina. Ford a trecut pe aceste economii pentru client. Deși Modelul
T a fost vândut pentru suma de $ 850, în cele din urmă prețul a
scăzut la sub $ 300. Ford a produs Model T din 1908 până în 1927,
fabricând 15 milioane de mașini. Deși modelul T l-au făcut pe
Henry Ford bogat și faimos, el a continuat să susțină accesul la
masini pentru mase. În 1914, Ford a instituit o crestere de salariu
pe zi de 5 $ pentru lucrătorii săi, care a fost aproape dublu față
de muncitorii din alte fabrici auto . Ford crede că, prin ridicarea
plății muncitorilor, muncitorii ar fi mai fericiți (și mai rapizi
și mai eficienți) la locul de muncă, soțiile lor ar putea sta
acasă să aibă grijă de familie, iar muncitorii au mai multe sanse
sa stea la Ford Motor Company (ceea ce duce la atragerea lucrătorilor
și distrugerea competiției).
Edison, Burroughs si Ford
Ford a creat, de asemenea, un
departament sociologic în fabrică, care examina viețile
lucrătorilor pentru bunăstare. Din moment ce el a crezut că știa
ce era mai bine pentru muncitorii săi, Henry a fost împotriva
sindicatelor. (rezumat wikipedia)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Daca aveti comentarii si completari sunteti bineveniti!