Powered By Blogger

sâmbătă, 16 iunie 2018

Cum apărut “FORD” acum 115 ani!



1903: Fondarea, la Detroit, a Companiei „Ford Motor Company" de către Henry Ford.
Istorie:
Henry Ford a fost fondator al industriei americane de automobile, a întemeiat Ford Motor Company (1903), autor al unui nou mod de organizare a producției industriale, cunoscut sub denumirea de fordism.
Henry Ford s-a născut pe data de 30 iulie 1863, în districtul Wayne, Michigan. Fiul unor emigranți irlandezi, Mary și William Ford, care s-au stabilit la o fermă în Dearborn, își ajută tatăl cu gospodăria, și urmă școala într-o clădire cu o singură clasă. Cu toate acestea, Ford nu a fost atras nici de școală, nici de viața de la fermă și, la vârsta de 16 ani, a plecat la Detroit pentru a-și găsi o slujbă.
Când, în 1903, Henry Ford și-a deschis afacerea de la Detroit, tot ce-și dorea era să producă și să vândă mașini. Și timp de 19 ani a vândut numai un singur fel de mașină: cunoscutul Model T. Dar într-un număr impresionant: 15.500.000, jumătate din producția mondială.
Linia sa de asamblare, de-a dreptul revoluționară, i-a permis să vândă mașinile la un preț la care putea să aibă acces o familie americană cu venituri medii. Celebrul constructor de automobile a reușit performanța de a dubla salariile muncitorilor simultan cu reducerea orelor de lucru. Ceea ce până atunci era doar o jucărie pentru capriciile celor bogați a devenit, grație lui Henry Ford, o necesitate a vieții cotidiene, fericind lumea cu autostrăzi, stații de benzină și ambuteiaje.
În 1908, Ford a proiectat Modelul T, special conceput pentru a face apel la mase. Era usor, rapid, si puternic. Henry a descoperit și folosit oțelul vanadiu în cadrul Modelului T, care a fost mult mai puternic decât orice alt oțel disponibil la momentul respectiv. De asemenea, toate model T au fost vopsite în negru, pentru că culoare vopselei se usca cel mai rapid. Deoarece Modelul T a devenit repede atât de popular încât a fost vandut mai repede decât a putut produce Ford, a început să caute modalități de a accelera procesul de fabricație. În 1913, Ford a adaugat o linie de asamblare cu motor în instalație. Centurile motorizate transportoare au fost întrebuințate lucrătoriilor, care adăugau acum fiecare o componentă a mașinii noi dintr-o mașină mai veche. Linia de asamblare motorizata reducea semnificativ timpul și, astfel, costul de fabricație pentru fiecare masina. Ford a trecut pe aceste economii pentru client. Deși Modelul T a fost vândut pentru suma de $ 850, în cele din urmă prețul a scăzut la sub $ 300. Ford a produs Model T din 1908 până în 1927, fabricând 15 milioane de mașini. Deși modelul T l-au făcut pe Henry Ford bogat și faimos, el a continuat să susțină accesul la masini pentru mase. În 1914, Ford a instituit o crestere de salariu pe zi de 5 $ pentru lucrătorii săi, care a fost aproape dublu față de muncitorii din alte fabrici auto . Ford crede că, prin ridicarea plății muncitorilor, muncitorii ar fi mai fericiți (și mai rapizi și mai eficienți) la locul de muncă, soțiile lor ar putea sta acasă să aibă grijă de familie, iar muncitorii au mai multe sanse sa stea la Ford Motor Company (ceea ce duce la atragerea lucrătorilor și distrugerea competiției).
Edison, Burroughs si Ford
Ford a creat, de asemenea, un departament sociologic în fabrică, care examina viețile lucrătorilor pentru bunăstare. Din moment ce el a crezut că știa ce era mai bine pentru muncitorii săi, Henry a fost împotriva sindicatelor. (rezumat wikipedia)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca aveti comentarii si completari sunteti bineveniti!

1979: Trupa rock Pink Floyd lansează opera rock “The Wall” (foto www.wikipedia.com) Pink Floyd a fost o formație britanică de muzică...

Translate

Persoane interesate

stiri rurale Braila

stiri, evenimente, literatura, arta, sport

Faceți căutări pe acest blog