Powered By Blogger

joi, 2 august 2018

1929: Se înființează Regia Autonomă a Porturilor și Căilor de Comunicație pe Apă

       1929: Se înființează Regia Autonomă a Porturilor și Căilor de Comunicație pe Apă (PCA) care ia în exploatare și administrare căile de comunicație pe apă, porturile, vasele aferente, instalațiile de orice fel ș.a..
Unul dintre conducătorii acestei regii a fost Virgil Madgearu (nume complet: Virgil Traian N. Madgearu; n. 14 decembrie 1887, Galați – d. 27 noiembrie 1940, pădurea Snagov).
Transporturile pe Dunăre sunt o funcțiune ce variază, în strânsă măsură, cu puterea de producție și consum a țărilor riverane fluviului. Bazinul dunărean, a fost teatrul marilor schimbări politice, consecințe ale războiului și, ca urmare, echilibrul economic antebelic, a suferit zdruncinări puternice.
Toate Statele dunărene au trecut și unele trec încă, prin crize economice serioase, cu mult accentuate față de criza mondială.
În anul 1911, considerat ca an tipic pentru perioada antebelică, traficul total pe Dunăre a fost de 6.802.639 tone, repartizat precum urmează între țările riverane, considerate fiind în cuprinsul hotarelor actuale:
România: 2.332.827 tone = 34,30%
Serbia: 1.761.000 tone = 25,90%
Ungaria: 1.323000 tone = 19,44°%
Austria: 741.000 tone = 10,88%
Bulgaria: 403.579 tone = 5,93%
Germania: 144.233 tone = 2,12%
Cehoslovacia: 97.000 tone = 1,43%
Total: 6.802.639 tone = 100,00%
Așadar, România singură satisfăcea cca. 1/3 din traficul total, iar împreună cu Serbia și Austro-Ungaria, cca. 9/10 din acesta.
Cum mărfurile ce folosesc calea apei, sunt îndeosebi cele de valoare specifică redusă, o mare și adânc simțită lipsă, în traficul dunărean, este aceea a cărbunelui, marfă prin excelență destinată transportului pe apă.
Este deajuns să observăm că pe Rin, în 1913, din 57.558.000 tone trafic, cca. 38% îl reprezenta cărbunele.
Pe Dunăre însă, în 1923, totalul traficului s-a ridicat la abia 3.923.919 tone și s-a repartizat astfel:
România: 1.595.691 tone
Jugoslavia: 1.161.594 tone
Ungaria: 480.473 tone
Germania: 334.978 tone
Austria: 205.989 tone
Cehoslovacia: 124.948 tone
Bulgaria: 110.246 tone
Total: 3.923.919 tone
Acum, Ministerul Transporturilor este organul de specialitate al administrației publice centrale care stabilește politica în domeniul transporturilor la nivel național, elaborează strategia și reglementările specifice de dezvoltare și armonizare a activităților de transport în cadrul politicii generale a Guvernului și îndeplinește rolul de autoritate de stat în domeniul transporturilor. Înființat la data de 22 ianuarie 1862, sub denumirea "Ministerul Lucrărilor Publice", a fost condus de Dimitrie Cornea, primul ministru al transporturilor al României moderne
Ministerul Transporturilor reprezintă autoritatea de stat în domeniul transporturilor, pe care o exercită direct sau prin organisme tehnice specializate, instituții publice subordonate, unități care funcționează sub autoritatea ori coordonarea sa sau societăți comerciale autorizate.
În mai 2008, Ministerul Transporturilor a demarat procedura pentru reorganizarea societăților ce vor fi listate la Bursa de Valori București. Cele opt societăți din subordinea ministerului care vor fi listate la Bursă sunt: Compania Națională Aeroportul Internațional Henri Coandă - București, Compania Națională Aeroportul Internațional București - Băneasa - Aurel Vlaicu, Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu - Constanța, Aeroportul Internațional Timișoara - Traian Vuia, Administrația Canalelor Navigabile Constanța, Administrația Porturilor Dunării Maritime - Galați, Administrația Porturilor Maritime Constanța și Administrația Porturilor Dunării Fluviale – Giurgiu. (rezumat wikipedia)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca aveti comentarii si completari sunteti bineveniti!

1979: Trupa rock Pink Floyd lansează opera rock “The Wall” (foto www.wikipedia.com) Pink Floyd a fost o formație britanică de muzică...

Translate

Persoane interesate

stiri rurale Braila

stiri, evenimente, literatura, arta, sport

Faceți căutări pe acest blog